Menu Toggle

Vodafone Community

Prodotti e Servizi

Need help in English, can’t define my phone number, negative balance

New Entry

Hello. Today i bought prepaid Vodafone IT sim card with 20gb ontenet plan for 30 eur. At the store seller said that i have to wait few hours before card gets activated. Before that, i’cheked my balance using 414 number as been said in the SMS. Turn out that its paid number (and that is dirty trick, btw) , and now my number got negative balance. Since that, i keep getting SMS that due to negative balance phone can’t  send SMS, i suppose that activating SMS also can’t been send. Due to that, i cant use inernet on phone, and since I don’t know my number, and I don’t know how to detect in without working internet, I can’t top up it. What can i do in such situation?

Translated version:

Ciao. Oggi ho acquistato una sim card Vodafone IT prepagata con piano ontenet da 20 GB per 30 euro. Al negozio il venditore ha detto che devo aspettare alcune ore prima che la carta venga attivata. Prima di ciò, ho verificato il mio saldo utilizzando il numero 414 come indicato nell'SMS. Scopriamo che il suo numero pagato (e quello è un trucco sporco, a proposito), e ora il mio numero ha ottenuto un saldo negativo. Da allora, continuo a ricevere SMS che a causa del telefono con saldo negativo non possono inviare SMS, suppongo che anche l'attivazione di SMS non sia stata inviata. A causa di ciò, non posso usare Internet sul telefono e poiché non conosco il mio numero e non so come rilevare senza lavorare su Internet, non riesco a ricaricarlo. Cosa posso fare in tale situazione?

Mostra altro
1 RISPOSTA 1
SuperUser

Hi and welcome. 

You have to contact the customer care by Twitter or Facebook and write the serial number on the sim: 893010...

They will say you your telephone number!

E' vero che i soldi non fanno la felicità, ma in limousine si piange meglio!
Mostra altro
Utenti online
Attualmente online: 1 membro 126 ospiti
Accessi recenti:
Diamo il benvenuto ai nuovi membri della community:
4g arrow-right main_icn_Chevron_down main_icn_Chevron_left main_icn_Chevron_right main_icn_Chevron_up main_icn_Close google-plus-thin main_icn_Menu social-facebook social-google-plus social-linkedin social-twitter social-youtube main_icn_Community_or_Foundation